De inhuurkracht

In LIFT zie je op de kaart van de inhuurkracht (zzp of een medewerker die via een leverancier wordt ingehuurd) alle informatie over deze persoon. Een inhuurkracht is niet in loondienst en zal normaliter dus beperkte toegang hebben tot het systeem. Het aanmaken van een inhuurkracht wordt hier beschreven.

In LIFT heb je hoofdtabs waar je informatie over de inhuurkracht vindt. Als je op een project klikt opent er informatie in een detailtab. Als je dubbelklikt open je het project.

Basistab

Op het basistab van de inhuurkracht krijg je een snel overzicht van de gegevens van de inhuurkracht. Denk dan bijvoorbeeld aan de laatste contacten in het contactoverzicht, de planning, inzetbaarheid en een overzicht van het P&O.

Voordrachten

Bij voordrachten zie je de projecten en aanvragen waar een inhuurkracht op is voorgedragen. Daarnaast zie je hier ook de vacatures waar deze persoon voor is geselecteerd. Lees hier meer over hoe je een inhuurkracht voordraagt op een project, aanvraag of taak.

Checklist

De checklist gebruik je om aan te geven of bepaalde acties al uitgevoerd zijn op de inhuurkracht. Het is ook mogelijk om hier aantekeningen bij te plaatsen. Deze checklist items zijn zelf te beheren in de opzoeklijsten.

Naast de checklist zou je ook met campagnes kunnen werken. Wij hebben hier de mogelijkheden binnen de campagnes beschreven.

Kennis

Op het 'kennis' tab kun je de inzetbaarheid, kennis en vaardigheden van een inhuurkracht bijhouden. Door op de bolletjes te klikken geef je aan of de inhuurkracht beginner, ervaren, zeer ervaren of juist expert is. Ook kan je aangeven of de inhuurkracht of zzp'er hier ambitie in heeft. Stel dat er een opdracht binnenkomt voor een inhuurkracht met bepaalde vaardigheden kun je deze matchen op inzetbaarheid, kennis en vaardigheden. LIFT kent vele mogelijkheden voor het matchen van het personeel en wordt in het artikel matching verder toegelicht.

Opleidingen

Het 'opleidingen' tab gebruik je om de opleidingen en cursussen van een inhuurkracht te beheren. Indien een diploma een looptijd heeft met een verloopdatum zou je dat hier ook aan kunnen geven. Met een selectie, of een gebeurtenis en actie kan je geattendeerd worden op verlopen of te verlopen diploma's.

Processen

Bij dit tabje zie je of er lopende processen zijn voor de medewerker Processen zijn zelf te definiƫren workflows om een bepaald proces goed te laten verlopen.

Objecten

Bij het tabje 'objecten' zie je welke objecten aan de inhuurkracht gekoppeld zijn, hier kun je eventueel op doorklikken om deze te beheren of wijzigen. Wij kennen 4 typen objecten, namelijk de auto, computers, sleutels en telefoons. In de collectie objecten vertellen wij meer over de mogelijkheden van de objecten.

Functies op de inhuurkrachtkaart

Knoppenbalk inhuurkracht

De kaart van de inhuurkracht heeft verschillende functies, bovenstaande nummers vind je hieronder uitgelegd.

  1. Opslaan, als je de kaart hebt gewijzigd kun je deze hier opslaan.

  2. Wijzigingen ongedaan maken, hier draai je gemaakte wijzigingen terug.

  3. Verversen, dit doe je bijvoorbeeld na een wijziging om te controleren of deze correct is doorgevoerd. Als collega's van je ook contact hebben met Eva kun je voor de zekerheid de kaart verversen om te zien of zij wijzigingen hebben aangebracht.

  4. Archiveren, dit doe je als de inhuurkracht niet in dienst gaat en je deze volgens de AVG regels uit het systeem wilt verwijderen. Als er nog uren of projecten open staan bij de inhuurkracht zal LIFT hier een melding van geven.

  5. Selectie, heb je een selectie gemaakt van meerdere inhuurkrachten dan kun je hiermee wisselen tussen kaarten.

  6. Zoekbalk, je kunt hiermee zoeken in het systeem.

  7. Terugzetten naar sollicitant, is de opdracht van de inhuurkracht afgelopen of gaat deze niet door? Dan kun je deze terugzetten naar sollicitant voor een toekomstige opdracht.

  8. Koppel een object aan de kaart, als je bijvoorbeeld een sleutel of een auto aan de medewerker wilt toewijzen.

  9. Toon het meest recente CV, om deze snel te bekijken.

  10. Nieuw contactmoment, het aanmaken van een nieuw contactmoment. Meer informatie over contactmomenten vind je in de afdeling relatiebeheer.

  11. Rapportages op de inhuurkracht, je kunt hier specifieke rapportages over de medewerker inzien. Als je rapportages over meerdere medewerkers wilt inzien ga je naar 'monitor'.

  12. Attenties, op deze plek kun je attenties over de medewerker kwijt. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de medewerker alleen Engels spreekt.

  13. Sjablonen, deze kun je op de kaart van de inhuurkracht aanpassen. Hier vind je meer informatie over het aanpassen van sjablonen.

  14. Detailtabbladen aanpassen, je bepaalt hier hoe 'jouw LIFT' eruitziet. Je geeft hier aan welke detailtabs je wilt zien.

  15. Help, bij vragen kom je bij dit artikel uit.

  16. Knoppenbalkbeheer, hiermee pas je de knoppen in de balk aan.

Het aanpassen van de detailtabbladen

Onderaan de pagina vind je bij het contactoverzicht de detailtabs. Deze zijn aan te passen zodat je alleen relevante informatie ziet.

Het aanpassen van deze tabbladen doe je door rechtsboven bij de 'punaise' aan te geven welke tabs je op de kaart wilt zien.

Detailtabbladmanager

Een voorbeeld hiervan is het 'beschikbaarheid' tab, hier zie je de beschikbaarheid in uren van de medewerker.

Heb je hier vragen over?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Heb je het antwoord gevonden?