Checklists
Met een checklist kan je eenvoudig vastleggen of bepaalde acties of controles zijn uitgevoerd. Per kaarttype waarop checklists zijn gedefinieerd kan je veschillende checklist-items vastleggen. Zijn er voor een kaarttype meerdere statussen dan kan je per status aangeven wat binnen die kaartstatus met een checklist-item is toegestaan. Checklist-items binnen een checklist kunnen worden opgedeeld in zelf in te configureren categorieën.
Op veel hoofdkaarten van LIFT kan je gebruikmaken van checklists. Ondersteunde kaarten voor checklists zijn:
Sollicitant-, potentiële werknemer-, werknemer- en inhuurkrachtkaarten
Leads, aanvragen en projecten
Potentiële klanten, klanten en contactpersonen
Het Checklist-hoofdtabblad op een kaart is pas zichtbaar als voor die kaart een checklist met items gedefinieerd is in opzoeklijstbeheer. |
Configuratie van checklists
De configuratie van checklists gebeurt in opzoeklijstbeheer. Uiteraard dient de gebruiker wel het recht te hebben om opzoeklijstbeheer te starten.
De checklist voor medewerkers, projecten en klantrelaties zijn te vinden in gelijkgenoemde categorieën in opzoeklijstbeheer. In de groep 'Algemeen' kunnen de checklist categorieën gedefinieerd worden.
In de 'Tekst' kolom wordt de checklist-itemnaam ingevoerd.
Bij de verschillende typen kaarten kan aangegeven of en hoe een bepaald checklist-item getoond gaat worden:
Niet tonen: Door het item op niet tonen te zetten zal dit item niet actief zijn op dit kaarttype en daar dus niet selecteerbaar zijn.
Enkel tonen: Door het item op enkel tonen te zetten zie je de status van dit item, maar kan deze niet aangepast worden.
Wijzigbaar: Alleen een wijzigbaar item kan op de kaart aan- en/of uitgevinkt worden.
D.m.v. de 'Categorie' kolom kan het huidige item in een bepaalde categorie worden ingedeeld.
Checklist in de kaart
Wanneer de gebruiker voldoende rechten heeft op het checklist hoofdtabblad van een kaart kan de gebruiker checklists muteren. Bij het aanvinken van een item zal automatisch het 'Check informatie' detailtabblad worden geopend.
Dit automatisch geopende detailtablad geeft aanvullende informatie het geselecteerde item. Zo is te zien welke gebruiker het item heeft aangevinkt en wanneer. Daarnaast kan in het aantekeningenveld nog extra informatie worden vastgelegd en kan een geldig t/m datum worden geregistreerd.
Deze geldig t/m datum kan bijvoorbeeld bewaakt worden via het 'Databewakingswidget'.