Contactpersoon

Een contactpersoon is het aanspreekpunt bij jouw relatie, daarom is het van belang om deze informatie goed te beheren. Vaak is de contactpersoon verantwoordelijk voor het project/ de opdracht. Een contactpersoon maak je aan op de klant-, potentiële klant-, leverancierskaart of bij overige relaties.

De contactpersonen staan altijd gerangschikt op welke het laatst gewijzigd is. Daardoor staan de meest actieve contactpersoonkaarten altijd bovenaan. Binnen LIFT koppel je altijd een contactpersoon aan de projecten en aanvragen. Zo gaat de communicatie van deze projecten en aanvragen standaard naar deze geselecteerde contactpersoon.

Overzicht

De contactpersoonkaart bevat verschillende functionaliteit, je kunt er in LIFT voor kiezen om veel of juist weinig details te zien. In LIFT heb je hoofdtabs waar je informatie op kunt zien. Als je bijvoorbeeld op de functie van Leontien of op een project klikt opent aan de onderzijde van de kaart een detailtab met meer informatie. Door dubbel te klikken op de naam van de contactpersoon kun je de persoonsgegevens wijzigen.

Het contactoverzicht bevat alles wat er naar de contactpersoon is gestuurd of over deze persoon is vastgelegd, dit overzicht is doorzoekbaar en in te filteren.

Projecten

Als je dubbelklikt op een project zal de projectkaart openen. Wil je een totaaloverzicht van alle projecten (inclusief de gearchiveerde) dan klik je op het 'projecten' tab. Wil je graag alle correspondentie richting de contactpersoon zien dan ga je naar het 'correspondentie' tab.

Checklist

De checklist gebruik je om aan te geven of bepaalde acties al uitgevoerd zijn op de contactpersoon. Het is ook mogelijk om hier aantekeningen bij te plaatsen. Deze checklists kan je in de opzoeklijsten zelf beheren. In het artikel checklists vertellen wij meer over de mogelijkheden.

Correspondentie

Bij het contactoverzicht aan de onderzijde van de kaart vind je al het contact met de klant. Bij het tabje 'correspondentie' vind je een lijst met alle documenten, e-mails, facturen en brieven die naar de klant zijn gestuurd.

Knoppen

In de balk boven de hoofdtabs zie je verschillende acties die je uit kunt voeren op de kaart.

  1. Opslaan: Als er een wijziging op de kaart is gemaakt zal deze knop oplichten, hiermee sla je de wijziging op.

  2. Wijzigingen ongedaan maken: Als je een foutje hebt gemaakt bij het wijzigen kan je deze hiermee ongedaan maken.

  3. Verversen: Om de meest actuele informatie te hebben kun je de kaart verversen. Dit is vooral handig als je met meerdere collega's contact hebt met dezelfde contactpersoon.

  4. Archiveren: Je archiveert een contactpersoon als deze uit dienst is of niet meer verantwoordelijk voor projecten.

  5. Wisselen tussen kaarten: Als je vanuit een selectie werkt kun je hier wisselen tussen de verschillende kaarten uit je selectie.

  6. Zoeken in LIFT: Deze zoekbalk gebruik je voor het zoeken naar andere contactpersonen in LIFT.

  7. Leads, aanvragen & projecten: Als je op deze contactpersoon een nieuwe lead, aanvraag of project wilt aanmaken doe je dat hier.

  8. Contactpersoon kopiëren: Stel dat je contactpersoon in dienst gaat bij een andere klant kun je deze kopiëren. Je houdt dan relevante informatie en voert alles maar één keer in.

  9. Nieuw document: Hier maak je een nieuw document aan op de contactpersoon. Deze documenten zijn alleen aanwezig als hiervoor een sjabloon is opgesteld en aan qua rechten aan jouw rol toebedeeld is.

  10. Rapportages: Als je rapportages over contactpersonen hebt ingesteld vind je deze hier.

  11. Sjabloonbeheer: Het aanmaken van e-mail-, proces- of documentsjablonen.

  12. Detailtabs: Via deze knop geef je aan welke detailtabs je op de contactpersoon wilt zien.

  13. Knoppenbalk: Hier voeg je knoppen toe aan deze balk of haal je ze juist weg.

Heb je vragen die hier niet besproken zijn?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 / [email protected] of chat met ons!

Heb je het antwoord gevonden?