Alle collecties
LIFT Configuratie
Gebruikersvragen
Importeren van documenten of e-mails
Importeren van documenten of e-mails

Door een bestand te laten vallen op de kaart kan je eenvoudig zaken importeren

Dominique Amennou avatar
Geschreven door Dominique Amennou
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Importeren

Door middel van een drag and drop van het document of de e-mail op de gewenste kaart is het document bekend in de database. Het enige dat je nog hoeft te doen is het juiste sjabloon te selecteren, waaronder je het wilt importeren.

Lukt het niet om het document of de e-mail te importeren? Dan zou het kunnen dat in het sjabloon is ingesteld dat importeren van dit type document of e-mail niet toegestaan is. Hier wordt beschreven hoe je het document- en e-mailsjabloon aan kunt passen. 

E-mails importeren

Er zijn twee manieren om e-mails vanuit Outlook naar LIFT te importeren. Voor het importeren is het van belang dat er bij de kaart waar je de e-mail wilt opslaan een e-mailsjabloon is aangemaakt. Bij dit sjabloon moet de optie om te importeren aangevinkt zijn en moet het e-mailsjabloontype aan een van de rollen van de gebruiker zijn toegekend.

De handmatige optie:

  • Sleep de e-mail van Outlook naar je bureaublad.

  • Sleep vervolgens de e-mail van het bureaublad naar LIFT en laat los op de kaart.

  • Vul de gegevens aan in het dialoog en sla op. Je e-mail is nu gekoppeld aan de kaart en kan ook ingezien worden door de medewerkers die hier rechten toe hebben.

Via een plugin:

Het is ook mogelijk direct van Outlook naar LIFT te slepen indien hiervoor een hulptoepassing is geïnstalleerd.

Een hulptoepassing die een aantal van onze klanten gebruikt is Outlook File Drag. Voor meer informatie hierover kijk je hier.

Let op: deze hulptoepassing is van een externe partij en wordt dus niet door ons onderhouden.

Documenten importeren

Documenten kunnen vanaf je bureaublad of vanuit een map op de computer worden geupload. Dit kunnen PDF, Word, Excel, Png, Jpeg en nog veel meer type bestanden zijn. LIFT maakt niet echt onderscheid in te importeren documenten. Wel is het mogelijk dat van sommige soorten documenten geen preview in de browser kan worden getoond. Denk dan bijvoorbeeld aan een Excel bestand.

Voor het importeren is het van belang dat er bij de kaart waar je het document wilt opslaan een documentsjabloon is aangemaakt. Bij dit sjabloon moet de optie om te importeren aangevinkt zijn en moet het documenttype aan een van de rollen van de gebruiker zijn toegekend.

 Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Was dit een antwoord op uw vraag?