Gespreksnotitie

In dit artikel behandelen wij de mogelijkheden om gesprekken in LIFT bij te houden. Een gespreksnotitie maak je aan als je contact hebt gehad met een persoon. Het kan hierbij gaan om contactpersonen van klanten maar bijvoorbeeld ook om werknemers.

Aanmaken

Het aanmaken van een gespreksnotitie kan zoals in bovenstaand screenshot te zien is via het contactoverzicht. Het is ook mogelijk om dit via de knoppenbalk bovenin te doen.

Vervolgens kies je voor het maken van een afspraak, workflow of gespreksnotitie.

Inhoudelijk

Op een gespreksnotitie kun je meerdere velden invullen. Het is afhankelijk van de inrichting van jullie LIFT omgeving welke categorie├źn beschikbaar zijn. Hier zie je een voorbeeld van een notitie over een functioneringsgesprek.

  • Onderwerp: Het onderwerp van de gespreksnotitie.

  • Type: Het soort gesprek, in dit geval een functioneringsgesprek.

  • Categorie: Een zelf te kiezen categorie.

  • Datum/tijd gesprek: Het moment waarop je het gesprek gehad hebt.

  • Acquisitiedoel: Het doel van het gesprek.

  • Verwijderen: Door linksonder te klikken verwijder je de gespreksnotitie.

Door op de 3 puntjes achter de velden te klikken ga je naar de opzoeklijst. Eventueel kun je ter plekke meer opties toevoegen.

De reden om deze velden in te vullen is om in de toekomst makkelijk te zien waar het gesprek over ging en hoe het is gegaan. Daarnaast is het ook mogelijk om rapportages te maken over deze gegevens en te zoeken in alle communicaties.

Aantekeningen

In het aantekeningenveld heb je drie extra opties.

  • Het plaatsen van een stempel met datum/tijd/gebruiker. Je kunt hier ook Alt+F12 voor gebruiken.

  • Het toevoegen van een standaardtekst. De sneltoets hiervoor is Alt+Shift+F12.

  • Het vergroten van het aantekeningenveld, eventueel kun je hier F2 voor gebruiken.

Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Heb je het antwoord gevonden?