Met het indienen van uren tot en met een bepaalde datum geeft een medewerker aan dat tot en met die datum alle uren en declaraties op projecten en taken zijn opgevoerd in LIFT.
Na het indienen van de uren kan de medewerker de uren tot en met de indiendatum niet meer aanpassen! |
Na het indienen kunnen ingevoerde uren geaccordeerd worden door bijv. de back-office voor verwerking in de facturatie danwel afgewezen worden. Het accorderen van de uren kan uitgevoerd worden door een projectleider (in het projectleiderportaal) of urenmanager. Desgewenst kan een klant ingediende uren beoordelen middels klantgoedkeuring wat een optionele module in LIFT is.
Ingevoerde uren na de ingediend tot en met datum zijn door de medewerker uiteraard nog wel aanpasbaar en/of aan te vullen.
Voor het optimaliseren van het facturatieproces is het belangrijk dat medewerkers liefst dagelijks hun uren schrijven en wekelijks indienen. Om dit proces te bewaken heeft LIFT:
Een medewerker kan zijn uren eenvoudig indienen in z'n medewerkerportaal.
Een back-office medewerker kan de indiendatum van een medewerker ook eenvoudig aanpassen in de back-office urenkaart zodat de medewerker dan uren kan aanvullen of wijzigen.