Naar de hoofdinhoud
Uren indienen

Snel inzicht in welke medewerkers de uren nog niet geschreven hebben

Martin van der Zee avatar
Geschreven door Martin van der Zee
Meer dan 7 maanden geleden bijgewerkt

Met het indienen van uren tot en met een bepaalde datum geeft een medewerker aan dat tot en met die datum alle uren en declaraties op projecten en taken zijn opgevoerd in LIFT. Ingevoerde uren na de ingediend tot en met datum zijn door de medewerker nog aanpasbaar en/of aanvulbaar. Na het indienen van de uren kan de medewerker de uren tot en met de indiendatum niet meer aanpassen en kunnen ingevoerde uren geaccordeerd worden voor verwerking in de facturatie danwel afgewezen worden. Dit zou een taak kunnen zijn voor een projectleider of urenmanager. Afhankelijk van instellingen en modules kan ook een klant ingediende uren beoordelen middels klantgoedkeuring.

Voor het optimaliseren van het facturatieproces is het dus belangrijk dat medewerkers liefst dagelijks hun uren schrijven en wekelijks indienen. Om dit proces te bewaken heeft LIFT:

Een medewerker kan zijn uren eenvoudig indienen in z'n medewerkerportaal.

Een back-office medewerker kan de indiendatum van een medewerker ook eenvoudig aanpassen in de back-office urenkaart.

Was dit een antwoord op uw vraag?