Naar de hoofdinhoud
Documenten en e-mail

Standaarddocumenten aanmaken en e-mail versturen vanuit LIFT

Martin van der Zee avatar
Geschreven door Martin van der Zee
Meer dan 6 maanden geleden bijgewerkt

LIFT biedt de mogelijkheid om vanuit diverse kaarten eenvoudig documenten aan te maken en e-mail te versturen. Deze documenten en e-mail zijn vervolgens terug te vinden in het 'Contacten' detailtabblad van de kaart. Om het proces van het aanmaken van documenten en verzenden van e-mail te optimaliseren maak je gebruik van standaard document- en e-mailsjablonen.

Denk bijvoorbeeld aan standaard offertes op aanvragen of arbeidscontracten bij een werknemer. Per sjabloon dient, via rollen, te worden aangegeven welke gebruikers gebruik mogen maken van welke sjablonen. Een sjabloon is altijd gekoppeld aan een specifiek kaarttype zoals bijvoorbeeld de werknemerkaart, de projectkaart of de klantcontactpersoonkaart. Document- en of e-mailtypen waar de gebruiker geen recht op heeft worden niet zichtbaar in het 'Contacten' detailtabblad.

Hoofdkaartopties voor documenten en e-mail

Voor het gebruik van document- en/of e-mailsjablonen of het beheren van deze sjablonen zijn in de hoofdkaart de volgende kaartspecifieke functies te vinden:

Nieuw document koppelen. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer documentsjablonen gedefinieerd zijn op het hoofdkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere documentsjablonen. Documenten worden zichtbaar in het contactoverzicht van de hoofdkaart.

Nieuwe e-mail verzenden. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer e-mailsjablonen gedefinieerd zijn op het hoofdkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere e-mailsjablonen. Verzonden e-mail wordt zichtbaar in het contactoverzicht van de hoofdkaart.

Start kaartspecifieke acties. Hier kan je kiezen voor
document- en e-mailsjabloonbeheer. De acties zijn rechtafhankelijk beschikbaar.

Klik op onderstaande link voor meer informatie over:

Was dit een antwoord op uw vraag?