Naar de hoofdinhoud
Contactpersoon leverancier
Martin van der Zee avatar
Geschreven door Martin van der Zee
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Een contactpersoon bij een leverancier is een (mogelijk) aanspreekpunt van die leverancier. Een leverancier is in dit artikel een potentiële leverancier of leverancier. Bij contactpersonen is het van belang om informatie zoals gespreksnotities, afspraken, workflows en correspondentie in de vorm van documenten en e-mail vast te leggen. Een contactpersoon is in LIFT altijd gekoppeld aan een (potentiële) leverancier.

Ga snel naar:

Contactpersoon aanmaken

Er zijn verschillende manieren om een contactpersoon bij een (potentiële) leverancier toe te voegen:

Kies als kaartspecifieke functie op de (potentiële) leverancierkaart.

Voeg een nieuwe contactpersoon toe aan deze (potentiële) leverancier.

Een andere methode is:

Een andere mogelijkheid is om vanuit de kaarttegel 'Contactpersonen' via het contactpersoon-icoon op de tegel een contactpersoon aan te maken. Voorwaarde is dan uiteraard wel dat in de startpagina-inrichting gebruik gemaakt wordt van de kaarttegelwidget 'Overzicht - Contactpersonen leveranciers'.

Functies op de contactpersoonkaart

De contactpersoonkaart heeft verschillende algemene- en kaartspecifieke functies.


Algemene functies:

Openstaande wijzigingen in de kaart definitief doorvoeren.

Openstaande wijzigingen ongedaan maken.

De gegevens van de kaart verversen.

De contactpersoon archiveren.

Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de vorige kaart.

Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de volgende kaart.

In 'Navigeren' kan een fragment van de contactpersoonnaam worden ingevoerd. Met de '...' knop kan worden aangevinkt in welke type contactpersonen je wilt zoeken.

Kaartspecifieke functies:

Afhankelijk van de rechten van de gebruiker en de vastgezette kaartspecifieke functies ziet de gebruiker meer of minder van onderstaande functies:

Een nieuw document aanmaken. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer documentsjablonen gedefinieerd zijn op het contactpersoonkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere documentsjablonen. Aangemaakte documenten worden zichtbaar in het contactoverzicht van de contactpersoon.

Nieuwe e-mail verzenden. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer e-mailsjablonen gedefinieerd zijn op het contactpersoonkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere e-mailsjablonen. Verzonden e-mail wordt zichtbaar in het contactoverzicht van de contactpersoon.

Start een kaartrapportage over deze contactpersoon of selectie van contactpersonenen. Enkel wanneer een gebruiker recht heeft op één of meerdere rapporten of rapportbeheer is deze knop zichtbaar.

Start kaartspecifieke acties. Hier kan je kiezen voor documentsjabloonbeheer en e-mailsjabloonbeheer. De acties zijn rechtafhankelijk beschikbaar.

Detailtabbladbeheer. Je kan detailtabbladen openen door te klikken op relevante samenvattingen in de hoofdtabbladen of je kan ze via detailtabbladbeheer openen. Daarnaast kan je snel alle detailtabbladen openen of sluiten of via de detailtabblad manager vastzetten aan de kaart. Een volgende keer openen van de kaart zal dan de gepinde detailtabbladen ook direct openen.

Open de helppagina van deze kaart.

Knoppenbalkbeheer. Hier kan je aanvinken welke van de kaartspecifieke functies direct als knop boven de kaart staan. Daarnaast kan je vanuit dit menu minder vaak gebruikte acties starten.

​Openen van bestaande contactpersoonkaart

Om een bestaande contactpersoonkaart te openen zijn er verschillende mogelijkheden:

Typ hier de contactpersoonnaam en klik op zoeken. Contactpersonen zijn te te herkennen aan het contactpersoon-icoon:

Een andere manier om een bestaande contactpersoonkaart te openen is om via de startpagina naar het actieveld te navigeren. Typ hier 'contactpersoon' en kies de optie 'Overzicht - Contactpersonen leveranciers'. In het overzicht dubbelklikken op de gewenste contactpersoon opent de desbetreffende contactpersoonkaart.

Een andere mogelijkheid is om vanuit de kaarttegel 'Contactpersonen leveranciers' op de tegel te klikken om een overzicht van alle contactpersonen van (potentiële) leveranciers te openen. Dubbelklikken op de regel opent de desbetreffende contactpersoonkaart. Voorwaarde is dan uiteraard wel dat in de startpagina-inrichting gebruik gemaakt wordt van de kaarttegelwidget 'Overzicht - Contactpersonen leveranciers'.

Was dit een antwoord op uw vraag?