Potentiële klant

Een nieuwe potentiële klant maken wij aan onder Processen/Relaties/Nieuw. Indien je een hele reeks aan nieuwe klanten en contactpersonen aan moet maken raden wij aan om de Linkedin plugin te gebruiken.

Nieuwe potentiële klant

Klantrelaties

Binnen LIFT kennen wij 2 soorten klantrelaties, klanten en potentiële klanten. Bij de potentiële klant heb je geen actieve projecten, bij de klant wel. De potentiële klantkaart heeft hoofdtabs waar je meer informatie over de klantrelatie vindt. Op het 'basis' tab vind je onder andere het adres, welke leads en aanvragen er lopen en wie de laatst gewijzigde contactpersonen zijn.

Als je op een lead of aanvraag klikt opent er meer informatie in een detailtab, met een dubbele klik open je de lead of aanvraag. Detailtabs openen als je klikt op wijzigbare gegevens in LIFT.

Contactpersonen

Je ziet op het 'basis' tab een overzicht van de laatst gewijzigde contactpersonen.

Hier tonen wij de vijf laatst gewijzigde contactpersonen, in ons geval is Leontien de enige contactpersoon. Uiteraard kan je ook meer dan vijf contactpersonen aanmaken. Op het hoofdtab 'contactpersonen' vind je alle contactpersonen, dus ook de gearchiveerde contactpersonen.

Leads en aanvragen

Op het 'basis' tab van de kaart vind je een overzicht van de vijf meest recente leads en aanvragen. In ons geval is de potentiële klant erg nieuw en staat er nog maar één lead op de potentiële klant.

Onder het hoofdtab 'projecten' zie je alle leads en aanvragen bij de potentiële klant. Eventuele gearchiveerde projecten zul je hier ook terugvinden als de potentiële klant in het verleden klant is geweest. Als je meer informatie wilt over een specifieke lead of aanvraag kun je hierop doorklikken zodat deze opent.

Checklist

De checklist gebruik je om aan te geven of bepaalde acties al uitgevoerd zijn op de potentiële klant. Het is ook mogelijk om hier aantekeningen bij te plaatsen. Deze checklists kan je in de opzoeklijsten zelf beheren, lees er in het artikel checklists meer over.

Als er campagnes of acquisitiedoelen zijn op de potentiële klant dan vind je deze ook terug onder het checklist tab.

Processen

Bij dit tabje zie je of er lopende processen zijn voor de potentiële klant. Processen zijn zelf te definiëren workflows om een bepaald proces goed te laten verlopen.

Correspondentie

Bij het tabje 'correspondentie' vind je een lijst met alle documenten, e-mails, facturen en brieven die naar de potentiële klant zijn gestuurd.

Onderaan de kaart kan je bij het contactoverzicht al het contact met of over de potentiële klant vinden. Naast de correspondentie kan je hier ook de gespreksnotities, afspraken en workflows terugvinden.

Knoppenbalk

Hieronder vind je de verschillende knoppen op de kaart uitgelegd. Het kan zijn dat jouw organisatie ervoor gekozen heeft om bepaalde functionaliteit niet in gebruik te nemen en daardoor kan jouw potentiële klantkaart er iets anders uitzien. Bij punt 19 vind je hoe je bepaalt welke knoppen er zichtbaar zijn.

  1. Opslaan: Heb je gegevens op de kaart gewijzigd? Dan sla je deze hier op.

  2. Wijzigingen ongedaan maken: Om foute wijzigingen ongedaan te maken.

  3. Verversen: Deze knop gebruik je om te checken of wijzigingen zijn doorgevoerd en om er zeker van te zijn dat je alle actuele informatie hebt.

  4. Archiveren: Als de potentiële klant niet meer interessant voor je is. Je kunt ook de reden van archiveren aangeven zodat je collega's begrijpen waarom de klant is gearchiveerd.

  5. Selectie: Als je werkt vanuit een selectie ga je met deze knop naar een andere kaart in die selectie.

  6. Navigatie: Een zoekbalk om andere potentiële klanten in het systeem te vinden.

  7. Omzetten naar klant: Dit kan handmatig maar gebeurt ook automatisch als je een lead of aanvraag omzet naar project.

  8. Leads, aanvragen en projecten: Voor het aanmaken van een nieuwe lead, aanvraag of project. Lees meer over sales in de sales collectie.

  9. Nieuwe contactpersoon: Het aanmaken van een nieuwe contactpersoon.

  10. Nieuwe kaartrelatie: Als een potentiële klant een relatie heeft met een andere (potentiële) klant uit de database. Hier leg je vast of er sprake is van een moeder- of zusterbedrijf om dubbele contactgegevens te voorkomen.

  11. Nieuw contactmoment: Een nieuw contactmoment

  12. Nieuw document: Het aanmaken van een nieuw document.

  13. Rapportages: Rapporten over de potentiële klant. Deze rapportages zijn zelf in te stellen.

  14. Attentie: Het toevoegen van een attentie aan de kaart. Je collega's zien deze attentie ook.

  15. Detailtabs: Kies hier welke detailtabs je op de potentiële klantkaart wilt zien.

  16. Help: Klik hierop om naar een hulpartikel te gaan of om de help-URL aan te passen.

  17. Knoppenbalk: Hier kies je welke knoppen je in de knoppenbalk wilt zien. Wil je een beperkter aantal knoppen dan kun je deze hier uitvinken.

Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Heb je het antwoord gevonden?