Naar de hoofdinhoud
Leads

Alle informatie over een lead kaart

Martin van der Zee avatar
Geschreven door Martin van der Zee
Meer dan 4 maanden geleden bijgewerkt

Een lead maak je aan als er nog geen concrete vraag vanuit de klant is neergelegd maar wel een mogelijke behoefte is die je wilt vastleggen in LIFT. Op de leadkaart registreer je alle beschikbare lead informatie zoals de naam van de lead, gekoppelde (potentiële) klant en contactpersoon, bewaaktdatum en sales voortgang. Is het eerste contact met de klant direct interessant genoeg om een bijvoorbeeld een offerte op te stellen, dan kan je er ook voor kiezen om direct een aanvraag aan te maken.

Ga snel naar:

Lead aanmaken

Een nieuwe lead kan worden aangemaakt vanaf de:

Kies in één van bovenstaande kaarten voor:

In de knoppenbalk van bovenstaande kaarten zit de 'Nieuwe projectlead' knop

Functies op de leadkaart

De lead kaart heeft verschillende algemene- en kaartspecifieke functies.

Algemene functies

Openstaande wijzigingen in de kaart definitief doorvoeren.

Openstaande wijzigingen ongedaan maken.

De gegevens van de kaart verversen.

De lead archiveren.

Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de vorige kaart.

Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de volgende kaart.

Kaartspecifieke functies

De zichtbare kaartspecifieke functies zijn afhankelijk van de rechten van de gebruiker en de ingestelde knoppen in knoppenbalkbeheer.

Lead promoveren naar aanvraag.

Lead direct accepteren/promoveren naar project.

Nieuw document koppelen. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer documentsjablonen gedefinieerd zijn op het leadkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere documentsjablonen. Documenten worden zichtbaar in het contactoverzicht van de lead.

Nieuwe e-mail verzenden. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer e-mailsjablonen gedefinieerd zijn op het leadkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere e-mailsjablonen. Verzonden e-mail wordt zichtbaar in het contactoverzicht van de lead.

Start kaartspecifieke acties. Hier kan je kiezen voor documentsjabloonbeheer en e-mailsjabloonbeheer.

Detailtabbladbeheer. Je kan detailtabbladen openen door te klikken op relevante samenvattingen in de hoofdtabbladen of je kan ze via detailtabbladbeheer openen. Daarnaast kan je snel alle detailtabbladen openen of sluiten of via de detailtabblad manager vastzetten aan de kaart. Een volgende keer openen van de kaart zal dan de gepinde detailtabbladen ook direct openen.

Open de helppagina van deze kaart.

Knoppenbalkbeheer. Hier kan je aanvinken welke van de kaartspecifieke functies direct als knop boven de kaart staan. Daarnaast kan je vanuit dit menu minder vaak gebruikte acties starten.

Openen van bestaande lead kaart

Om een bestaande lead te openen zijn er verschillende mogelijkheden:

Typ hier de naam van de lead en klik op zoeken. Leads zijn te te herkennen aan het lead-icoon:

Een andere manier om een bestaande lead te openen is om via de startpagina naar het actieveld te navigeren. Typ hier 'lead' en kies de optie 'Overzicht - Leads'. In het overzicht dubbelklikken op de gewenste lead opent de desbetreffende lead kaart.

Was dit een antwoord op uw vraag?