Een lead maak je aan als er nog geen concrete vraag vanuit de klant is neergelegd maar wel een mogelijke behoefte is die je wilt vastleggen in LIFT. Op de leadkaart registreer je de beschikbare lead informatie zoals de naam van de lead, gekoppelde (potentiële) klant en contactpersoon, bewaaktdatum en sales voortgang. Is de behoefte vanuit de (potentiële)klant concreter en is meer informatie bekend dan kan er ook voor gekozen worden om direct een aanvraag aan de relatie te koppelen.
Ga snel naar:
Lead aanmaken
Een nieuwe lead kan worden aangemaakt vanaf de:
Kies in één van bovenstaande kaarten voor:
In de knoppenbalk van bovenstaande kaarten zit de 'Nieuwe projectlead' knop. | |
Bij gebruik van de kaarttegel 'Projectleads'. Klik op de kaarttegelknop 'Nieuwe projectlead'. |
Functies op de leadkaart
De lead kaart heeft verschillende algemene- en kaartspecifieke functies.
Algemene functies
Openstaande wijzigingen in de kaart definitief doorvoeren. | |
Openstaande wijzigingen ongedaan maken. | |
De gegevens van de kaart verversen. | |
De lead archiveren. | |
Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de vorige kaart. | |
Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de volgende kaart. |
Kaartspecifieke functies
De zichtbare kaartspecifieke functies zijn afhankelijk van de rechten van de gebruiker en de ingestelde knoppen in knoppenbalkbeheer.
Lead promoveren naar aanvraag. | |
Lead direct accepteren/promoveren naar project. | |
Nieuw document koppelen. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer documentsjablonen gedefinieerd zijn op het leadkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere documentsjablonen. Documenten worden zichtbaar in het contactoverzicht van de lead. | |
| Nieuwe e-mail verzenden. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer e-mailsjablonen gedefinieerd zijn op het leadkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere e-mailsjablonen. Verzonden e-mail wordt zichtbaar in het contactoverzicht van de lead. |
Start kaartspecifieke acties. Hier kan je kiezen voor documentsjabloonbeheer en e-mailsjabloonbeheer. | |
Detailtabbladbeheer. Je kan detailtabbladen openen door te klikken op relevante samenvattingen in de hoofdtabbladen of je kan ze via detailtabbladbeheer openen. Daarnaast kan je snel alle detailtabbladen openen of sluiten of via de detailtabblad manager vastzetten aan de kaart. Een volgende keer openen van de kaart zal dan de gepinde detailtabbladen ook direct openen. | |
Open de helppagina van deze kaart. | |
| Knoppenbalkbeheer. Hier kan je aanvinken welke van de kaartspecifieke functies direct als knop boven de kaart staan. Daarnaast kan je vanuit dit menu minder vaak gebruikte acties starten. |
Openen van bestaande lead kaart
Om een bestaande lead te openen zijn er verschillende mogelijkheden:
Typ hier de naam van de lead en klik op zoeken. Leads zijn te te herkennen aan het lead-icoon: | |
Een andere manier om een bestaande lead te openen is om via de startpagina naar het actieveld te navigeren. Typ hier 'lead' en kies de optie 'Overzicht - Leads'. In het overzicht dubbelklikken op de gewenste lead opent de desbetreffende lead kaart. | |
| Een andere mogelijkheid is om vanuit de kaarttegel 'Projectleads' op de tegel te klikken om een overzicht van alle leads te openen. Dubbelklikken op de regel opent de desbetreffende projectleadkaart. Voorwaarde is dan uiteraard wel dat in de startpagina-inrichting gebruik gemaakt wordt van de kaarttegelwidget 'Overzicht - Projectleads'. |