Het Uren- en omzetoverzicht

In dit artikel gaan wij dieper in op de mogelijkheden binnen het rapport "uren- en omzetoverzicht". Dit is een van de meest krachtige rapportages binnen LIFT Software omdat je vrijwel alle data kunt gebruiken in een zelf te configureren rapport. Weet je nog niet hoe je een rapport aanmaakt? Lees dan eerst het artikel De monitoring waar wordt uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat.

Rapportinstellingen

Onder de rapportinstellingen kan je de standaard rapportage configureren naar jouw bedrijfswensen en behoeften.

Rapportinstellingen

Vaste brongegevenskeuze

De rapportages in LIFT Software kunnen statisch of dynamisch worden ingesteld. Met een statisch rapport definieer je het gehele rapport, zodat de medewerker een voorgedefinieerd rapport te zien krijgt. Daarmee zijn de bronnen, de rijen en kolommen volledig voor de medewerker bepaald.

Kies hier voor een van de volgende twee opties:

Rapporteer één enkel gegeven: Er wordt op basis van één gegeven gerapporteerd. Denk dan bijvoorbeeld aan de geschreven omzet.

Rapporteer en vergelijk meerdere gegevens tegelijk: Vergelijk de data uit meerdere gegevensbronnen. Denk dan bijvoorbeeld aan de geschreven en de geplande omzet.

Wanneer je kiest voor de optie "De gebruiker mag de brongegevens zelf kiezen" geef je de medewerker het recht op een dynamisch rapport. Dat wil zeggen dat bij het oproepen van het rapport de medewerker alle vrijheid heeft om het aantal rijen en kolommen, maar ook de gegevensbronnen te selecteren.

Beschikbare peilperiodes

Bij ieder rapport kunnen wij beschikbare peilperiodes bepalen. Dat wil zeggen over welke periode(s) je de data wilt zien. In een rapport waar je de geschreven omzet bekijkt is het normaliter logisch om dit per jaar, maand en week te zien. Wil je direct inzicht in de data over langere perioden? Selecteer dan ook jaren, maanden en weken. Bij het oproepen van het rapport kan je altijd de peilperiode bepalen.

Vaste assen

Indien je de rapportage statisch wil definieren kan je direct de assen bepalen. Stel dat je per maand de geschreven omzet zou willen vergelijken met de geplande omzet (geplande aantal uren * uurtarief) dan zou een inrichting als onderstaande zeer nuttig zijn.

Door meerdere rijen te creëren bied je de mogelijkheid om op de data door te klikken, in de volksmond ook wel downdrillen genoemd. Indien gewenst kan je deze rijen verder configureren door op de drie puntjes te klikken.

Hier kan je de velden selecteren die je in het rapport wilt gebruiken. Daarnaast kan je de kolomnamen aanpassen, zaken uitfilteren of bepaalde gegevens groeperen.

Is dit rapport nou precies wat je nodig hebt? Klik dan hier om de configuratie van dit rapport te downloaden! Je kan de zojuist gedownloade xml file eenvoudig uploaden door het bestand middels drag and drop te laten vallen op de Widget-instellingen dialoog.

Drag and drop de xml file

Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Heb je het antwoord gevonden?