Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesSupport & training
LIFT gebruikerstraining
LIFT gebruikerstraining

Het trainen van individuele medewerkers of gebruikersgroepen

Martin van der Zee avatar
Geschreven door Martin van der Zee
Meer dan 4 maanden geleden bijgewerkt

LIFT gebruikerstraining

Een LIFT training kan handig zijn in de volgende situaties:

  • Een gebruikerstraining een standaard is een standaard onderdeel van het onboarding proces.

  • Wanneer nieuwe medewerkers in dienst komen en er geen tijd is om deze gebruikers zelf op te leiden in LIFT.

  • Door ziekte kan tijdelijk belangrijke kennis van LIFT binnen de organisatie zijn weggevallen.

  • Vervanging van een medewerker waarbij geen of te weinig tijd is geweest voor kennisoverdracht.

  • Een beslissing om meer processen via LIFT te laten lopen en er behoefte is om meer van de functionaliteit in LIFT te gebruiken.

Gebruikerstrainingen zijn altijd toegespitst op jouw organisatie. Welke reden je als organisatie ook hebt; we helpen je graag!

Banner LIFT Gebruikerstrainingen

Onderdeel van de onboarding

Tijdens de onboarding werken wij graag met een projectteam waarin naast de interne projectleider ook de beslissers/experts van de volgende gebieden deelnemen: CRM, HRM, projecten, urenregistratie, administratie/facturering, rapportages en autorisaties. Dit projectteam zal tijdens de onboarding klaargestoomd worden om LIFT in gebruik te nemen. Vaak is het projectteam verantwoordelijk voor de training van collega's, echter kunnen wij natuurlijk ook trainingen aanbieden voor bijvoorbeeld accountmanagement, projectleiders en recruitment. Indien jouw organisatie een training wenst te ontvangen horen wij dat graag.

Overdracht van taken of een nieuwe medewerkers in dienst

Wanneer medewerkers van functie veranderen of als een nieuwe medewerker in dienst komt is het belangrijk dat de kennis van de applicatie goed overgedragen wordt. Ook is het van belang om te bepalen of de inrichting van LIFT (nog) voldoet aan de wensen en behoeften van de organisatie en medewerkers. Het kan namelijk zo zijn dat met het uitbreiden van het takenpakket de functionele wensen van de medewerker breder worden. Deze nieuwe functionaliteit leggen wij natuurlijk graag uit. Bij nieuwe medewerkers is het van belang dat ze zo snel mogelijk hun weg binnen LIFT kunnen vinden. Wanneer blijkt dat er behoefte is aan een externe training kunnen wij deze op maat aanbieden.

Maximale uit de software halen

LIFT wordt continu doorontwikkeld en om die reden komt er steeds nieuwe functionaliteit bij of breiden wij bestaande functionaliteit uit. Het kan dus zo zijn dat jouw organisatie bepaalde functionaliteit onbenut laat en daarmee niet het maximale uit LIFT haalt. Het is dus van belang om regelmatig de wensen en behoeften van je organisatie te onderzoeken. Onderwerpen waar bijvoorbeeld vaak een verdiepingsslag gemaakt kunnen worden zijn document- en e-mailsjablonen, facturatie en databewaking.

Training voor de urenschrijvers?

Wij gaan ervan uit dat een urenschrijver geen training nodig heeft. De urenschrijver werkt vanuit een persoonlijk en eenvoudig opgezet medewerkerportaal.

Indien je organisatie toch een groepstraining voor de urenschrijvers zou willen kunnen wij dit natuurlijk verzorgen.

Was dit een antwoord op uw vraag?