Alle facturen op één plek

In de navigatiebalk is het factuuroverzicht te vinden:

Het factuuroverzicht

Door hierop te klikken opent het volgende dialoog waar een aantal keuzes te maken zijn. Door deze keuzes kan je meerdere filters toepassen en daarmee een specifieke lijst met facturen oproepen:

Dialoog factuuroverzicht
  • Bedrijf: Indien je met meerdere entiteiten vanuit LIFT Software werkt, kan je hier de facturen van 1 entiteit oproepen.

  • Datum: Door de datum te selecteren roep je alle facturen op die tot en met deze specifieke datum klaar zouden moeten staan. Je zou dus ook een factuurdatum in de toekomst kunnen selecteren om te kijken of toekomstige facturen eruit zien volgens afspraak.

  • Vestiging: Indien jouw bedrijf meerdere vestigingen heeft zou het zo kunnen zijn dat je graag per vestiging factureert.

  • Accountmanager: Indien gewenst kan je enkel de facturen oproepen van projecten waar een specifieke accountmanager aan gekoppeld is.

  • Behandelaar: Indien gewenst kan je enkel de facturen oproepen van projecten waar een specifieke behandelaar aan gekoppeld is.

  • Projectselectie: Indien gewenst kan je enkel de facturen oproepen van een vooraf bepaalde selectie van projecten.

  • Reverse billing: Indien je de projecten waar reversed billing is ingesteld niet wilt factureren kan je deze projecten er hier uit filteren.

Wanneer de filters zijn gekozen en je het factuuroverzicht daadwerkelijk opent zie je de te factureren omzet. In onderstaande voorbeeld zien wij dat er zeven facturen als specimen aangeboden worden, maar dat er nog drie facturen zijn die een blokkade, danwel een filter hebben waardoor ze nog niet verzendklaar zijn.


Hieronder staan de filtermogelijkheden beschreven:

  • Verzendklaar: Deze factuur is klaar voor facturatie

  • On hold: Project kan niet gefactureerd worden omdat het project on hold is gezet in de projectkaart

  • Correctie: In dezelfde periode is eerder een factuur gestuurd, maar door wijzigingen is het factuurbedrag gewijzigd. Dit wordt nu gecorrigeerd

  • Niet beëindigd: Project kan niet gefactureerd worden omdat het project niet beëindigd is

  • Uren niet akkoord: Op het project zijn voor de desbetreffende periode nog niet alle uren akkoord verklaard

  • Geen klantgoedkeuring: Er is geen klantgoedkeuring voor deze periode. Dit kan zijn omdat er nog geen uren ingediend zijn en nog geen goedkeuring verzonden is of bijvoorbeeld omdat de goedkeuring nog niet binnen is

  • Geblokkeerd: Een eerdere factuur op hetzelfde project kan nog niet gefactureerd kan worden. Facturen dienen chronologisch gegenereerd te worden

  • Enkel verwerken: De gefactureerd t/m datum op het project zal worden verzet, maar er zijn geen concrete onderdelen te verwerken. Er zal geen factuur worden gegenereerd, omdat er geen omzet is binnen deze periode

  • Doorgeschoven: Doorgeschoven facturen uit eerdere periodes

  • Geen factuurgoedkeuring: Er is geen factuurgoedkeuring voor deze periode. Dit kan zijn omdat de projectleider nog geen akkoord gegeven heeft, of dat de gegevens van de factuur, sinds het akkoord gegeven is, veranderd zijn

  • Verzendklaar (maximum bereikt): Verzendklaar, maar het projectmaximum is bereikt

  • Opnieuw verwerken: In dezelfde periode is eerder een factuur gestuurd, sommige onderdelen zijn gewijzigd, echter het factuurbedrag is niet gewijzigd. Dit wordt nu gecorrigeerd

  • Onverwachte brongegevens: Er is onverwachte data gevonden, neem contact op met LIFT Support

  • Factuurgoedkeuring geweigerd: De projectleider heeft de factuurgoedkeuring voor deze periode geweigerd.

  • Uitvoer niet gespecificeerd: Op het project is niet gespecificeerd hoe de factuur uitgegeven moet worden

  • Niet geleverd: Project kan niet gefactureerd worden omdat niet alle voordrachten geleverd verklaard zijn

  • Correctie (maximum bereikt): Correctie, maar projectmaximum bereikt

Indien er een filter op je factuur actief is dan kan je door op de factuur te klikken meer te weten komen over de te ondernemen acties om de factuur "verzendklaar" te maken. In onderstaande voorbeeld zien wij dat er voor deze periode van vier medewerkers uren nog niet geaccordeerd zijn.

Uren niet akkoord

Factureer

Wanneer de factuur gereed is voor facturatie klik je Factureer aan en kan je de factuur daadwerkelijk genereren.

Factureer

LIFT zal een dialoog openen om de factuur of de facturen daadwerkelijk te verzenden. Hier kan ja altijd extra bijlagen toevoegen.

Bijlagen toevoegen

Wijzigingen maken op de factuur, bij- en afboeken van uren

Indien je in het factuuroverzicht een bij- afboeking van uren wilt maken kan dit eenvoudig door op het potlood te klikken. Deze functionaliteit zit natuurlijk ook in het projectleiderportaal.

De factuurgoedkeuring

Indien de projectleider de factuur nog niet goedgekeurd heeft kan je dit vanuit het factuuroverzicht alsnog doen. Door op het groene vinkje te klikken zal je de factuur naar "verzendklaar" zetten. Let er wel op dat LIFT logt wie de de factuur goedgekeurd heeft en dat dit ook altijd in te zien is. Deze functionaliteit zit natuurlijk ook in het projectleiderportaal.

Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Heb je het antwoord gevonden?