Geautomatiseerde acties laten uitvoeren die geactiveerd worden door een zelf te bepalen gebeurtenis

Bij veel LIFT gebruikers spelen vragen als, hoe blijf ik geïnformeerd over aflopende projecten of contracten? Deze gebruikers hebben ook regelmatig de wens om geïnformeerd te worden wanneer er bijvoorbeeld nieuwe medewerkers in dienst zijn gekomen, of als er een nieuwe klant aangemaakt is. De oplossing hiervoor is de gebeurtenis en actie module.

In bovenstaande voorbeeld zien wij drie gebeurtenissen die tot een actie moeten leiden. Namelijk wanneer er een nieuwe aanvraag, klant of collega aangemaakt is.

Typen acties

De gebeurtenis kan twee verschillende acties tot gevolg hebben.

  • E-mail. Wanneer er een gebeurtenis plaatsvindt zal er geautomatiseerd een e-mail verstuurd worden met informatie over deze gebeurtenis.

  • Social Log. Wanneer er een gebeurtenis plaatsvindt zal er geautomatiseerd een regel in het social log geplaatst worden met informatie over deze gebeurtenis.

Handig voor enorm veel zaken

Stel dat je als HR manager door LIFT geïnformeerd wil worden over een aflopend arbeidscontract van een van je werknemers. In dit voorbeeld gaan wij er even vanuit dat je hier via je e-mail op geattendeerd zou willen worden. Maak dan een nieuwe gebeurtenis aan als "werknemercontract" en "tijdstip is gelijk aan". 

Nu kunnen wij de gebeurtenis verder definiëren. In dit voorbeeld kiezen wij voor een werknemercontract waar de einddatum van het contract over 90 dagen is.

Kies de gewenste actie

En kies het juiste e-mailsjabloon. Let op: dit e-mail sjabloon richt je in op de kaart van waaruit je de geautomatiseerde actie wil laten uitvoeren.

Denk eraan om de gebeurtenis en actie te activeren

Iedere gebeurtenis en actie kan aan en uit worden gezet. Let er daarom op dat je gewenste gebeurtenis en actie op actief staat.

Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Heb je het antwoord gevonden?