Processjablonen

In het artikel E-mail, Proces en Documentsjablonen wordt uitgelegd waar je sjablonen aan kunt maken en dat deze locatiegebonden zijn. In het artikel dat je nu leest gaan wij specifiek dieper in op processjablonen. Of het nou gaat om een klantacceptatieproces, een indiensttreding of juist een uitdiensttreding van een medewerker, het zijn allen processen die je goed wilt bewaken. Onderstaande voorbeeld betreft een indiensttreding van een werknemer.

Sjablooneigenschappen

Op de Potentiële werknemerkaart is het processjabloonbeheer opgestart en het sjabloon "indiensttreding" aangemaakt. Elk sjabloon kan worden toegekend aan medewerkers die in een specifieke rol zitten. Zit je niet in deze rol dan kan je een dergelijk proces niet opstarten, maar bijvoorbeeld ook niet inzien, archiveren of verwijderen. Met deze rolrechten kan je dus elk proces op vier niveaus toekennen of afschermen. 

Procesdetails

In de details kunnen wij procesrollen bepalen, kortom welke rollen hebben wij binnen de organisatie die bij dit proces betrokken zouden moeten zijn. Hier kan je ook al een eventuele eerste checklist bepalen.

Stappen

Een proces kan uit meerdere stappen bestaan. In onderstaande voorbeeld zien wij twee stappen, waar je per stap een procesrol toe kunt wijzen, de doorlooptijd kunt bepalen en aangeven of het eventueel het eindpunt mag zijn.

  • De doorlooptijd geeft aan hoe snel je deze stap afgerond moet hebben

  • Mogelijk eindpunt wil zeggen dat deze stap ook niet afgerond zou kunnen worden. Bijvoorbeeld als de potentiële werknemer toch niet in dient komt.

Stapdetails

Per stap kan je checklists definiëren waar de gekoppelde procesrol dus zorg voor dient te dragen.

Onder de potentiële werknemerkaart kan je het proces verder bewaken. Hier kan je alle stappen, checklist doorlopen en alle benodigde aantekeningen kwijt.

Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Heb je het antwoord gevonden?