Naar de hoofdinhoud
Workflow

Taken koppelen aan kaarten

Martin van der Zee avatar
Geschreven door Martin van der Zee
Meer dan 7 maanden geleden bijgewerkt

LIFT biedt de mogelijkheid om aan hoofdkaarten zoals medewerkers, aanvragen, projecten, voordrachten, klanten of contactpersonen workflows te koppelen. Workflows zijn een soort virtuele Post-it kaartjes met een taak voor jezelf, een collega of een groep.

Deze workflows zijn terug te vinden in het 'Contacten' detailtabblad van de kaart en ook in het afspraken & workflowsoverzicht.

Een workflow aanmaken

Voor het aanmaken van een workflow zijn er verschillende mogelijkheden:

Hoofdkaarten in LIFT hebben allemaal een 'Contacten' detailtabblad. In het contactenoverzicht is rechts de optie 'Nieuwe workflow' te vinden welke een nieuwe workflow koppelt aan de huidig geopende kaart.

Hoofdkaarten in LIFT hebben in knoppenbalkbeheer, te herkennen aan het

icoon, de mogelijkheid om kaartspecifieke functies de 'Nieuw contactmoment' optie toe te voegen. Klik op de knop en selecteer hier de optie 'Workflow' om een workflow aan de huidig geopende kaart te koppelen.

Vanuit het 'Afspraken & workflows'overzicht kan met deze optie direct een workflow worden aangemaakt. Met deze optie wordt de workflow _niet_ gekoppeld wordt aan een kaart.

In een workflow kunnen de volgende gegevens worden vastgelegd:

Onderwerp

Noteer hier het onderwerp van de workflow.

Behandelaar

Selecteer hier de persoon die verantwoordelijk is voor de workflow, hier kan eventueel ook een groep gekozen worden.

Categorie

Hier kan gekozen worden uit, in opzoeklijstbeheer, gedefinieerde categorieën. Met de '...' knop achter de opzoeklijst kan direct een item worden toegevoegd.

Prioriteit

Hier kan gekozen worden uit, in opzoeklijstbeheer, gedefinieerde prioriteit. Met de '...' knop achter de opzoeklijst kan direct een item worden toegevoegd.

Afspraakdatum

De datum en tijd waarop de workflow afgehandeld zou moeten zijn.

Acquisitiedoel

Het doel van deze workflow. Hier kan gekozen worden uit, in opzoeklijstbeheer, gedefinieerde acquisitiedoelen. Met de '...' knop achter de opzoeklijst kan direct een item worden toegevoegd.

Bewaakt t/m

Bewaken of een workflow na deze datum wordt opgepakt.

Bevestiging

Bericht

In dit notitieveld kan een bericht worden ingevoerd voor de uit te voeren taak. Hierbij kan je gebruik maken van een datum/tijd/gebruikerstempel (sneltoets is Alt+F12), een standaardtekst (sneltoets Alt+shift+F12) of veld vergroten (sneltoets F2)

Verwijderen

Na het uitvoeren van de taak in het bericht kan je de workflow verwijderen. Voor het verwijderen van een workflow klik je linksonder op de knop 'Verwijderen'. Bij verwijderen kan je er ook voor kiezen om de taak als gespreksnotitie vast te leggen (en dus langer te bewaren).

Doorsturen. Als je een workflow naar een collega of groep wilt doorzetten kan je dit met doorsturen regelen. Kies een gebruiker of een rol om door te sturen. Deze optie is enkel beschikbaar bij openen van een bestaande workflow.

Was dit een antwoord op uw vraag?