Workflow

In dit artikel behandelen wij de mogelijkheden om workflows in LIFT bij te houden. Een workflow maak je aan als je een taak hebt die voor jezelf, of een collega wilt bewaken.

Aanmaken

Het aanmaken van een workflow kan zoals in bovenstaand screenshot te zien is via het contactoverzicht. Het is ook mogelijk om dit via de knoppenbalk bovenin te doen.

Vervolgens kies je voor het maken van een afspraak, workflow of gespreksnotitie.

Inhoudelijk

Op een workflow kan je meerdere velden invullen. Het is afhankelijk van de inrichting van jullie LIFT omgeving welke categorie├źn beschikbaar zijn.

  • Onderwerp: Het onderwerp van de workflow.

  • Behandelaar: De persoon die verantwoordelijk is voor de workflow, hier kan eventueel ook een team worden ingevuld.

  • Categorie: Een zelf te kiezen categorie.

  • Prioriteit: De urgentie van de workflow, hier valt in te filteren in het overzicht.

  • Afspraakdatum: De datum waarop de workflow idealiter plaatsvindt.

  • Acquisitiedoel: Het doel van de workflow.

  • Bewaakt t/m: De bewaakdatum, zodat je in de gaten kunt houden of de workflow op een bepaald moment klaar moet zijn.

Door op de 3 puntjes achter de velden te klikken ga je naar de opzoeklijst. Eventueel kun je ter plekke meer opties toevoegen.

De reden om deze velden in te vullen is om in de toekomst makkelijk te zien waar het gesprek over ging en hoe het is gegaan. Daarnaast is het ook mogelijk om rapportages te maken over deze gegevens en te zoeken in alle communicaties.

Aantekeningen

In het aantekeningenveld heb je drie extra opties.

  • Het plaatsen van een stempel met datum/tijd/gebruiker. Je kunt hier ook Alt+F12 voor gebruiken.

  • Het toevoegen van een standaardtekst. De sneltoets hiervoor is Alt+Shift+F12.

  • Het vergroten van het aantekeningenveld, eventueel kun je hier F2 voor gebruiken.

Verwijderen

Voor het verwijderen van een workflow klik je linksonder op de knop 'verwijderen'. Het is mogelijk dat je de hele workflow wilt verwijderen. Stel dat je nuttige informatie in de workflow hebt staan kun je er ook voor kiezen deze om te zetten naar een gespreksnotitie.

Workflow doorsturen

Als je een workflow wilt doorsturen naar je collega of naar een groep personen klik je op deze knop.

Je kunt dan kiezen naar wie je de workflow wilt doorsturen. Als er een gebruikersrol is aangemaakt kun je bijvoorbeeld doorsturen naar de groep 'Accountmanagers'.

Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Heb je het antwoord gevonden?