Het Debiteurenbeheer

LIFT biedt de mogelijkheid om factuurherinneringen te sturen van facturen waarvan de betalingsconditie verlopen is. Uiteraard is het mogelijk om per project een andere betalingsconditie in te stellen. Hiermee bepaal je de vervaldatum van de te verzenden facturen op een specifiek project.

Het debiteurenbeheer is binnen LIFT Software een optionele module en kan als debiteurenbeheer basis of als debiteurenbeheer + worden afgenomen. Hieronder bespreken wij de verschillen.

Debiteurenbeheer basis

Bij de basis functionaliteit tonen wij in een lijst de openstaande facturen met de daarbij behorende vervaldatum. Uiteraard worden verlopen facturen door middel van verschillende kleuren getoond. In de basis module kan je handmatig de (deel)betaling doorvoeren en handmatig de factuur herverzenden.


Debiteurenbeheer +

Als jouw organisatie met Twinfield of Exact Online werkt kan LIFT de betalingen weer geautomatiseerd ophalen. Dat betekent dat als er een (deel)betaling binnen is gekomen dan kan LIFT deze betaling weer matchen met de openstaande factuur in LIFT. Wanneer een factuur niet (volledig) betaald is zou je een geautomatiseerde factuurherinnering kunnen sturen. Deze herinneringen kunnen weer een nieuwe betalingsconditie krijgen en worden weer als zodanig bewaakt in het debiteurenbeheer.


Het zou kunnen dat je de ene klant een andere factuurherinneringsmail wilt sturen dan de ander. Het factuurherinneringschema is in te stellen op de klantkaart onder het detailtabbblad "Facturering".

Het debiteurenbeheer in LIFT Software is een optionele module. De basis variant kost € 14,95 per maand en het Debiteurenbeheer + € 49,95 per maand.

Wil je meer weten over deze module?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!


Heb je het antwoord gevonden?