Naar de hoofdinhoud
Telefoons

Telefoons registreren en koppelen aan medewerker

Martin van der Zee avatar
Geschreven door Martin van der Zee
Meer dan een week geleden bijgewerkt

In LIFT kun je telefoons registreren en koppelen aan medewerkers.

Ga snel naar:

Telefoons toevoegen

Voor het toevoegen van een nieuwe telefoon ga je naar:

Startpagina in de snelkoppelingenbalk. De snelkoppelingbalk is de strook met mogelijk te starten functies aan de linkerkant van het LIFT scherm. Ga naar dit scherm om naar 'Acties...' te gaan.

Met het acties-veld op de startpagina kunnen snel acties gestart worden. Typ hier 'telefoon' en kies de optie 'Nieuwe kaart - Telefoon' om direct een nieuwe telefoon toe te voegen

Een andere mogelijkheid is om vanuit de kaarttegel 'Telefoon' via het telefoon-icoon op de tegel een telefoontoe te voegen. Voorwaarde is dan uiteraard wel dat in de startpagina-inrichting gebruik gemaakt wordt van de kaarttegelwidget 'Overzicht - Telefoons'.

Functies op de telefoonkaart

De telefoonkaart heeft verschillende algemene- en kaartspecifieke functies.


Algemene functies:

Openstaande wijzigingen in de kaart definitief doorvoeren.

Openstaande wijzigingen ongedaan maken.

De gegevens van de kaart verversen.

De telefoonkaart archiveren.

Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de vorige kaart.

Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de volgende kaart.

Kaartspecifieke functies:

Afhankelijk van de rechten van de gebruiker en de vastgezette kaartspecifieke functies ziet de gebruiker meer of minder van onderstaande functies:

De telefoon koppelen aan een medewerker. Hierbij kan een looptijd van de koppeling worden aangegeven.

Nieuw document koppelen. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer documentsjablonen gedefinieerd zijn op het telefoonkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere documentsjablonen. Documenten worden zichtbaar in het contactoverzicht van de telefoonkaart.

Nieuwe e-mail verzenden. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer e-mailsjablonen gedefinieerd zijn op het telefoonkaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere e-mailsjablonen. Verzonden e-mail wordt zichtbaar in het contactoverzicht van de telefoonkaart.

Start een kaartrapportage over deze (selectie van) telefoonkaart(en).
Enkel wanneer een gebruiker recht heeft op één of meerdere rapporten of rapportbeheer is deze knop zichtbaar.

Start kaartspecifieke acties. Hier kan je kiezen voor documentsjabloonbeheer en e-mailsjabloonbeheer. De acties zijn rechtafhankelijk beschikbaar.

Detailtabbladbeheer. Je kan detailtabbladen openen door te klikken op relevante samenvattingen in de hoofdtabbladen of je kan ze via detailtabbladbeheer openen. Daarnaast kan je snel alle detailtabbladen openen of sluiten of via de detailtabblad manager vastzetten aan de kaart. Een volgende keer openen van de kaart zal dan de gepinde detailtabbladen ook direct openen.

Open de helppagina van deze kaart.

Knoppenbalkbeheer. Hier kan je aanvinken welke van de kaartspecifieke functies direct als knop boven de kaart staan. Daarnaast kan je vanuit dit menu minder vaak gebruikte acties starten.

Openen van een bestaande telefoonkaart

Om een bestaande telefoonkaart te openen zijn er verschillende mogelijkheden:

Typ hier een fragment van het telefoonnummer en klik op zoeken. Telefoonkaarten zijn te herkennen aan het telefoon-icoon:

Een andere manier om een bestaande telefoonkaart te openen is om via de startpagina naar het actieveld te navigeren. Typ hier 'telefoon' en kies de optie 'Overzicht - Telefoons'. In het overzicht dubbelklikken op de gewenste regel van een telefoontoestel opent de desbetreffende telefoontoestelkaart.


Was dit een antwoord op uw vraag?