Naar de hoofdinhoud
Auto's

Registreren van auto's in LIFT

Martin van der Zee avatar
Geschreven door Martin van der Zee
Meer dan 6 maanden geleden bijgewerkt

In LIFT kan je lease-auto's vastleggen in LIFT en toewijzen aan medewerkers.

Ga snel naar:

Auto toevoegen

Voor het toevoegen van een nieuwe auto ga je naar:

Startpagina in de snelkoppelingenbalk. De snelkoppelingbalk is de strook met mogelijk te starten functies aan de linkerkant van het LIFT scherm. Ga naar dit scherm om naar 'Acties...' te gaan.

Met het acties-veld op de startpagina kunnen snel acties gestart worden. Typ hier 'auto' en kies de optie 'Nieuwe kaart - Auto' om direct een nieuwe auto toe te voegen.

Een andere mogelijkheid is om vanuit de kaarttegel 'Autos' via het auto-icoon op de tegel een auto toe te voegen. Voorwaarde is dan uiteraard wel dat in de startpagina-inrichting gebruik gemaakt wordt van de kaarttegelwidget 'Overzicht - Auto's'.

Functies op de autokaart

De autokaart heeft verschillende algemene- en kaartspecifieke functies.


Algemene functies:

Openstaande wijzigingen in de kaart definitief doorvoeren.

Openstaande wijzigingen ongedaan maken.

De gegevens van de kaart verversen.

De autokaart archiveren.

Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de vorige kaart.

Wanneer de kaart onderdeel is van een selectie van kaarten navigeer je met deze knop naar de volgende kaart.

Kaartspecifieke functies:

Afhankelijk van de rechten van de gebruiker en de vastgezette kaartspecifieke functies ziet de gebruiker meer of minder van onderstaande functies:

Auto koppelen aan een medewerker.

Nieuw document koppelen. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer documentsjablonen gedefinieerd zijn op het autokaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere documentsjablonen. Documenten worden zichtbaar in het contactoverzicht van de autokaart.

Nieuwe e-mail verzenden. Deze knop is enkel zichtbaar wanneer e-mailsjablonen gedefinieerd zijn op het autokaarttype en de huidige gebruiker recht heeft op één of meerdere e-mailsjablonen. Verzonden e-mail wordt zichtbaar in het contactoverzicht van de autokaart.

Start een kaartrapportage over deze (selectie van) autokaart(en).
Enkel wanneer een gebruiker recht heeft op één of meerdere rapporten of rapportbeheer is deze knop zichtbaar.

Start kaartspecifieke acties. Hier kan je kiezen voor documentsjabloonbeheer en e-mailsjabloonbeheer. De acties zijn rechtafhankelijk beschikbaar.

Detailtabbladbeheer. Je kan detailtabbladen openen door te klikken op relevante samenvattingen in de hoofdtabbladen of je kan ze via detailtabbladbeheer openen. Daarnaast kan je snel alle detailtabbladen openen of sluiten of via de detailtabblad manager vastzetten aan de kaart. Een volgende keer openen van de kaart zal dan de gepinde detailtabbladen ook direct openen.

Open de helppagina van deze kaart.

Knoppenbalkbeheer. Hier kan je aanvinken welke van de kaartspecifieke functies direct als knop boven de kaart staan. Daarnaast kan je vanuit dit menu minder vaak gebruikte acties starten.

Openen van een bestaande autokaart

Om een bestaande autokaart te openen zijn er verschillende mogelijkheden:

Typ hier een fragment van het kenteken van de auto en klik op zoeken. Autokaarten zijn te herkennen aan het auto-icoon:

Een andere manier om een bestaande autokaart te openen is om via de startpagina naar het actieveld te navigeren. Typ hier 'auto' en kies de optie 'Overzicht - Autos'. In het overzicht dubbelklikken op de gewenste regel van een auto opent de desbetreffende autokaart.

Was dit een antwoord op uw vraag?