Auto's

Het registreren van auto's in LIFT

Dominique Amennou avatar
Geschreven door Dominique Amennou
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Auto's

In LIFT kun je lease-auto's vastleggen en deze toewijzen aan medewerkers.

Je vindt auto's door op processen te klikken:

Processen

Vervolgens klik je op 'objecten' en kun je kiezen uit de verschillende soorten objecten die aan een medewerker toegewezen kunnen worden.

Objecten

Onder 'overzichten' vind je bij 'auto's' de verschillende auto's die jouw organisatie geregistreerd heeft. Onder 'nieuw' kun je een nieuwe auto registreren.

Wat je vastlegt bij een object is afhankelijk van je manier van werken, in dit artikel lees je de verschillende mogelijkheden.

Kilometers

In dit tab vind je de kilometers die met de auto gemaakt zijn in de afgelopen maanden. Je kunt er ook voor kiezen om met langere periodes te werken.

Toewijzing

In dit geval hebben we een lease-auto die toegewezen is aan een medewerker. Mocht de auto in het verleden toegewezen zijn geweest aan een andere medewerker zul je dit ook in het overzicht zien.

Wagenbeheer

Het detailtab 'wagenbeheer' bevat ook informatie over het leasecontract. Je kunt hier alle benodigde details invullen.

Knoppenbalk

  1. Opslaan: Heb je gegevens op de kaart gewijzigd dan sla je deze hier op.

  2. Wijzigingen ongedaan maken: Om per abuis doorgevoerde wijzigingen ongedaan te maken.

  3. Verversen: Deze knop gebruik je om te checken of wijzigingen zijn doorgevoerd en om er zeker van te zijn dat je alle actuele informatie hebt.

  4. Archiveren: Als de auto niet meer gekoppeld is aan een medewerker kun je deze archiveren.

  5. Selectie: Als je werkt vanuit een selectie ga je met deze knop naar een andere kaart in die selectie.

  6. Nieuwe koppeling: Een nieuwe koppeling maken tussen deze auto en een medewerker. Het kan hier ook gaan om een toekomstige koppeling.

  7. Bestanden uploaden: Je kunt bestanden uploaden via 'drag and drop' op de kaart maar ook via deze knop.

  8. Rapportages: Rapporten over het gebruik van de auto. Deze rapportages zijn zelf in te stellen.

  9. Kaartspecifieke acties: Hier vind je het document- en e-mailsjabloonbeheer.

  10. Detailtabs: Kies hier welke detailtabs je op de kaart wilt zien.

  11. Help: Klik hierop om naar een hulpartikel te gaan of om de help-URL aan te passen.

  12. Knoppenbalk: Hier kies je welke knoppen je in de knoppenbalk wilt zien. Wil je een beperkter aantal knoppen dan kun je deze hier uitvinken.

Op de medewerkerkaart zie je alle objecten die aan een werknemer zijn toegewezen.

Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Was dit een antwoord op uw vraag?