Naar de hoofdinhoud
Communicatiezoekmagiër

Zoeken in alle communicatie binnen LIFT

Martin van der Zee avatar
Geschreven door Martin van der Zee
Meer dan 7 maanden geleden bijgewerkt

In LIFT kan je communicatie vastleggen in de vorm van gespreksnotitities, afspraken, workflows, e-mail en documenten. Met de communicatiezoekmagiër kan je op die communicatie zoeken. Zo kan je met deze zoekfunctieeenvoudig een offerte, factuur of gespreksnotitie terugvinden op een bepaalde kaart.

Snel naar:

Communicatiezoekmagiër starten

Om de magiër te starten:

In de actiebalk aan de linkerzijde van LIFT staat bijna bovenaan de 'Zoekopties'. In deze opties kan je direct zoeken in alle kaarten en kan je indirect de communicatiezoekmagiër starten.

Linksonder in de zoekopties staat de knop om de 'Communicatiezoekmagiër' te starten.

Zoeken m.b.v. de communicatiezoekmagiër

In het Tekstveld kan je het tekstfragment invoeren waarop gezocht moet worden.

Dit kan tevens een documentnaam zijn. Onder het tekstveld kan aangevinkt worden waarin LIFT moet zoeken. Er kunnen meerdere opties tegelijkertijd worden aangevinkt:

Start 'Communicatie zoeken'. De optie zit linksbovenin het zoekscherm.

Zoekresultaten uitgelegd

In de 'Resultaten' toont LIFT de mogelijke hits op de ingegeven zoekterm.

Afspraken:

Bij zoeken in afspraken toont LIFT in de resultaten:

Symbool in de resultaten om aan te geven dat het resultaat een afspraak betreft.

Gekoppelde kaartcode. Zoals hiernaast bijv. een klantrelatiekaart is

aangegeven. De tooltip op het icoon geeft het kaarttype aan.

Datum / tijd

Datum en tijd van aanmaak van de afspraak.

(tekst)

Geeft de kaartnaam weer. Bijvoorbeeld projectnaam, medewerkernaam, klantnaam, etc.

Klikken op een resultaat opent een rechts een detailscherm van het 'Zoekresultaat'.

Dubbelklikken op een resultaat opent de gekoppelde kaart. In het 'Contactenoverzicht' onder de kaart is de afspraak terug te vinden. Met 'Zoeken...' in het contactoverzicht kan snel gefilterd worden op specifieke contacten

Gespreksnotities:

Bij zoeken in gespreksnotities toont LIFT in de resultaten:

Symbool in de resultaten om aan te geven dat het resultaat een gespreksnotitie betreft.

Gekoppelde kaartcode. Zoals hiernaast bijv. de medewerker- of voordrachtkaart is aangegeven. De tooltip op het icoon geeft het kaarttype aan.

Datum / tijd

Datum en tijd van aanmaak van de gespreksnotitie.

(tekst)

Geeft de kaartnaam weer. Bijvoorbeeld projectnaam, medewerkernaam, klantnaam, etc.

Klikken op een resultaat opent een rechts een detailscherm van het 'Zoekresultaat'.

Dubbelklikken op een resultaat opent de gekoppelde kaart. In het 'Contactenoverzicht' onder de kaart is de gespreksnotitie terug te vinden. Met 'Zoeken...' in het contactoverzicht kan snel gefilterd worden op specifieke contacten.

Workflows:

Bij zoeken in workflows toont LIFT in de resultaten:

Symbool in de resultaten om aan te geven dat het resultaat een workflow betreft.

Gekoppelde kaartcode. Zoals hiernaast bijv. de medewerker- of voordrachtkaart is aangegeven. De tooltip op het icoon geeft het kaarttype aan.

Datum / tijd

Datum en tijd van aanmaak van de workflow.

(tekst)

Geeft de kaartnaam weer. Bijvoorbeeld projectnaam, medewerkernaam, klantnaam, etc.

Klikken op een resultaat opent een rechts een detailscherm van het 'Zoekresultaat'.

Dubbelklikken op een resultaat opent de gekoppelde kaart. In het 'Contactenoverzicht' onder de kaart is de workflow terug te vinden. Met 'Zoeken...' in het contactoverzicht kan snel gefilterd worden op specifieke contacten.

Documenten:

Bij documentzoeken toont LIFT in de resultaten:

Symbool in de resultaten om aan te geven dat het resultaat een document betreft.

Gekoppelde kaartcode. Zoals hiernaast bijv. de projectkaart is

aangegeven. De tooltip op het icoon geeft het kaarttype aan.

Datum / tijd

Datum en tijd van aanmaak van het document.

(tekst)

Geeft de kaartnaam weer. Bijvoorbeeld projectnaam, medewerkernaam, klantnaam, etc.

Klikken op een resultaat opent een rechts een detailscherm van het 'Zoekresultaat' met, indien mogelijk, een preview van het document.

Dubbelklikken op een resultaat opent de gekoppelde kaart. In het 'Contactenoverzicht' onder de kaart is het document terug te vinden. Met 'Zoeken...' in het contactoverzicht kan snel gefilterd worden op specifieke contacten.

E-mail:

Bij zoeken door e-mail toont LIFT in de resultaten:

Symbool in de resultaten om aan te geven dat het resultaat een e-mail betreft.

Gekoppelde kaartcode. Zoals hiernaast bijv. de contactpersoonkaart is

aangegeven. De tooltip op het icoon geeft het kaarttype aan.

Datum / tijd

Datum en tijd van aanmaak van de e-mail.

(tekst)

Geeft de kaartnaam weer. Bijvoorbeeld projectnaam, medewerkernaam, klantnaam, etc.

Klikken op een resultaat opent een rechts een detailscherm van het 'Zoekresultaat' met, indien mogelijk, een preview van de e-mail.

Dubbelklikken op een resultaat opent de gekoppelde kaart. In het 'Contactenoverzicht' onder de kaart is de e-mail terug te vinden. Met 'Zoeken...' in het contactoverzicht kan snel gefilterd worden op specifieke contacten.

Geavanceerde opties

Met de geavanceerde opties kan je de zoekresultaten beperken tot:

  • aangemaakt na een bepaalde datum

  • aangemaakt voor een bepaalde datum

  • een specifieke aanmaker

  • bij zoeken op documenten kan ook de inhoud van een document doorzocht worden

Was dit een antwoord op uw vraag?