Het is voor de snelheid in de administratie van belang om wekelijks de uren in te dienen

Wij raden aan om wekelijks de uren in te dienen, omdat dit de kans op fouten vermindert en het administratieve proces versnelt. Binnen LIFT bieden wij een Widget aan waar je direct ziet welke medewerkers de uren over de afgelopen week, of maand, nog niet ingediend hebben. Deze Widget is te vinden onder Monitor/Urenregistratie/Niet ingediende urenwidget

De widget

In dit voorbeeld zien wij dat Otto en Martin beide 40:00 uur hebben geschreven, maar de uren nog niet ingediend hebben. Door bij 1 de medewerker(s) te selecteren kan je bij 2 de medewerker(s) een geautomatiseerde e-mail sturen om ze te herinneren om de uren in te dienen. Daarnaast kan je bij 2 ook de uren van de medewerker indienen. Onder 3 vinden wij verschillende mogelijkheden. 

Bij het informatie icoon kan je zien wat de standaard aantekening in de urenkaart is. 

Hier kunnen wij een notitie plaatsen binnen de Widget. Daarmee zou je een afspraak kunnen vastleggen en bewaken die je met de desbetreffende medewerker gemaakt hebt. Denk dan bijvoorbeeld aan: "Persoon X dient de uren maandag in, want zit dit weekend in het buitenland".

Via deze knop kan je de urenbrief van de desbetreffende uren oproepen. Sommige klanten willen namelijk nog een fysiek te ondertekenen urenbrief ontvangen.

Via de klok kan je direct doorklikken naar de urenkaart van de medewerker. Hier zou je bijvoorbeeld de uren of aantekeningen kunnen bekijken en indien nodig aanpassen. 

Bij de Widget-instellingen (4) kan je de Widget personaliseren. De Widget is namelijk gebruikersgebonden, wat wil zeggen dat jij als urenmanager enkel je eigen medewerkers ziet en je zelf de kolommen kunt bepalen die je wilt zien.

Waarom de uren indienen?

In de urenkaart kan je met het vinkje de reeds geschreven uren tot en met een bepaalde dag indienen. Dit doen wij om als urenschrijver de urenmanager erop te attenderen dat je uren compleet zijn en ze beoordeeld kunnen worden. Daarnaast is de indiendatum ook de trigger voor de klantgoedkeuring.

Wil je hier meer over weten?

Neem dan contact op via 015 270 09 99 of [email protected] of chat met ons!

Heeft u het antwoord gevonden?